mandag 5. juni 2017

Seiling

Skansen - Grilstad marina - Skansen. Vær: Flau vind til lett bris fra N dreiende til NV, lettskyet, 12-14 grader C.

Mine venner og kollegaer Renata og Arnulf ville gjerne bli med å seile en tur sammen med sin datter og noen venner. Det var meldt perfekte forhold for en tur til Grilstad marina! 5m/sek fra VNV og lettskyet med en del sol. Vi kom oss ut på fjorden og heiste seil. 10 minutter med seiling var alt vi fikk før vinden døde ut helt. Resten av turen til Grilstad ble det til å bruke motor. Både barn og voksne virket likevel fornøyde med å komme seg ut på fjorden en tur i godværet.

Mine gjester skulle gå på serveringsstedet Land&Strand på Grilstad marina for å spise lunsj, og siden ta bussen hjem derfra. Selv skulle jeg seile båten hjem igjen. De har fått en ny fin gjestebrygga i marinaen, men det mangler foreløpig beslag for å fortøye i. Jeg sto og holdt båten i fortøynings-linene imens gjestene gikk i land. På hjemturen hadde vinden tatt seg opp såpass at jeg fikk fin seiling tilbake.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar