onsdag 26. april 2017

Teknikkurs

Jeg har tatt på meg å holde teknikkurs for TKK sammen med min makker Odd Martin.

Vi startet kurset med 8 timers kurs i søndags. Jeg hadde lagt opp til å presentere det meste av kursets pensum i løpet av den første dagen. Når vi møttes på plenen utenfor klubbhuset kl.10 på morgenen var det en halv desimeter snø. Noen få grader over null og vekslende vær med perioder med kraftig vind med snø- og haglbyger gjorde dagens program litt mer utfordrende enn det jeg hadde tenkt.

Selv om jeg hadde sendt ut et skriv med informasjon om at deltakerne måtte ha med varme klær både til padleaktivitetene og opphold på land, var jeg bekymret for at noen av deltakerne kunne bli kalde i løpet av dagen.

Oppsummeringen i slutten av første kursdag viste at det hadde gått greit, men at det kanskje var litt i overkant mye nytt å forholde seg til og at aktivitetene sammen med værforholdene hadde vært litt vel anstrengende for noen av deltakerne.

I går (tirsdag) fortsatte vi kurset med en 4-timersøkt.

Med litt mer stabilt vær med sol og noen ekstra pluss-grader virket utsiktene til en vellykket økt gode.
Vi startet med kamerat-redning. (Det blir aldri nok terping på denne sentrale øvelsen for sikker padling.) Når alle hadde vært rundt noen ganger var de mer klare for å utagere litt mer i teknikk-treninga. Kanting og lening virket ikke lenger så avskrekkende. Vi tok oss tid til å gi alle personlig tilbakemelding på de forskjellige øvelsene , og alle deltakerne gjorde tydelige fremskritt. Artig!

Sist på programmet denne dagen var presentasjon av rulla, og eskimoredning. Forståelig nok var innsatsviljen begrenset. Etter mange timer med innslag av bading, og en vann-temperatur på 6 grader skulle det bare mangle. Nå har gruppa to uker på seg til å øve på teknikkene før vi møtes neste gang.
Vi håper alle på at vann-temperaturen har steget noen grader og at vi får herlig vår-vær den 9 mai!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar