torsdag 13. april 2017

Båtmekking

Påska blir brukt til å få båten i stand til sesongen. I går var det strålende sol og god seilvind hele dagen, så det ga inspirasjon. Det gode været ga også mulighet til å ta av presenningen og pakke den sammen uten at den ble fuktig. Eirik hjalp til med det.
Enda mer inspirerende var det å få levert nytt seil! Jeg hentet det i går formiddag, og i dag fikk jeg heist det for å få et inntrykk av hvordan det har blitt.




Jeg synes seilet ser veldig bra ut, og jeg gleder meg til å prøve det. 
Det er en fokke, som vil kle båtens gode krysser-egenskaper, og gjøre livet som solo-seiler betraktelig mer komfortabelt. En til nyhet for i år som også vil høyne brukervennligheten er rorkultforlengeren som jeg monterte i vinter. 


Ellers holder jeg på å montere et Wallas varmeapparat i "Kuling" som supplement til Dickinson-ovnen. Når jeg er ferdig med det skal jeg gå over den lille Yanmar-dieselen, og skifte filter og impeller.
Siden blir det seiling!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar