søndag 1. november 2015

Padling 1/11

I dag kapret jeg, uten å være klar over det, første klubbturen i ny padlesesong. Sesongen i vår klubb går fra 1/11 til 31/10. Jeg hadde helt glemt det, og skrev meg ut i loggboka som pers. tur nr 60 og klubbtur nr 4138. Dette ble korrigert av søndagspadlerne som startet noe senere enn meg.

Jeg har i det siste slitt med korsryggen, og i forbindelse med dette klart å briste en muskel i rumpa i mine forsøk på å løse opp korsryggen ved hjelp av diverse øvelser. Nå er korsryggen fin, men muskelbristen gjør meg skikkelig handikappet. Derfor var dette første padletur siden Moldeturen, og det gikk rolig for seg. Jeg valgte Atlanticen fordi den har den minst krevende sittestillingen av kajakkene mine.  Den er derimot veldig tung, så jeg brukte min lille kajakktrille fra Biltema ved sjøsetting og opptak. Jeg startet med å cruise rundt i havna, og padlet siden en tur til Brennebukta via Ilsvika. Det var skikkelig friskt høstvær i dag! Værmeldinga var liten storm på kysten, 8-9 m/sek i Trondheim, vindretning SV, og en del regn. Turen min gikk stort sett i le for det meste av vinden, men det føltes likevel forfriskende høstlig å være på sjøen i dag.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar