tirsdag 5. oktober 2021

Padling med dinosaur

 Skansen - Trolla - Skansen. Vær: Svak vind fra SV, sol, men tilskyende, 15 grader C.

En kollega spurte meg om jeg skulle ut og padle i godværet etter jobben. Nei, jeg har en del å ordne, og så skal jeg øve, sa jeg. Imens jeg gjorde noen ærender på byen vokste det på meg at det nok likevel var viktigere å padle enn å øve akkurat i dag. 

Det kunne virke som at trebåt-eierne i seilforeninga hadde gått sammen om kranbil i dag. Draken lå ved brygga nedenfor opplagsplassen, og en P-28 som ligger på samme brygge som "Kuling" kastet loss og putret avgårde når jeg gikk ut til båten for å skifte. Oles 8-meter hengte i stroppene til en svær kranbil som sto parkert fremfor brygga hvor kajakk-klubben har utsett. 


I dag slo det meg hvor heldig jeg er som fikk sjansen å bygge Iqyax hos kajakkspesialisten, og hvor kult det er å padle duk- og spant-kajakk.

Det å stjele meg tid til kajakktur gjorde meg opprømt, og tempoet på padlinga var høyere enn vanlig. Etter min målestokk lå tempoet et sted mellom trim og trening. 

Utenfor Ilsvika så jeg noe rart som lå og fløt i vannet. Det så ut som noe slags dyr. Jeg ble nysgjerrig og padlet bort for å se. Det viste seg å være en plastdinosaur. Jeg tok den med som passasjer inn til barnehagen/lekeplassen som ligger helt nede ved vannet i Ilsvika. En mann satt på kaikanten ved gjerdet. Jeg sa til ham at jeg hadde fisket opp en dinosaur ur sjøen, og lurte på om han kunne ta imot hvis jeg kastet. Det kunne han, og han kastet den videre til barna innenfor gjerdet. Mission compleeted. 

Jeg fortsatte med fortpadlinga, og når jeg kom frem til Brennebukta var jeg kokvarm. En fyldig økt med sidesculling, standardruller og stormruller gjorde susen som avkjøling.

Trærne på land hadde kledt seg i høstfarger, og lyset utover fjorden var som vanlig en fest for øyet. Det var ikke vanskelig å konkludere med at det var riktig prioritering å padle i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar