tirsdag 23. mars 2021

Padling

 Skansen - Fagerheimbukta - Skansen. Vær: Flau vind fra SØ, overskyet, 10 grader C.

I dag padlet jeg en tur etter jobb. For å kunne gå rett fra jobben til padling hadde jeg plantet en sekk med padleutstyr i "Kuling" kvelden før. Selv om det var gråvær, var det gode forutsetninger for en flott tur: Speilblank fjord, vakkert lys, vårtemperatur. For første gang dette året droppet jeg tuiliqen og padlet i tørrdrakt, trekk og vest.


Det var herlig å komme seg ut og bevege seg litt, men kroppen var ikke helt med på leken. Den fortalte meg at nå var det tid for middagsmat og en hvil. Jeg fikk god flyt i teknikken, og nøyt både aktiviteten og omgivelsene, og likevel var det som om kroppen helst ville legge seg ned å ta en lur hele tiden. Jeg padlet en middels lang tur med litt hyppigere pauser enn det jeg pleier å ta. Når jeg nærmet meg Skansen på vei tilbake var jeg sliten. Jeg gjorde mine ruller, og fikk føle på kroppen at vanntemperaturen fortsatt egner seg best for rulling i tuiliq. Spesielt det at neopren-hetta til tørrdrakta slipper inn vann i ørene utgjør en stor forskjell i forhold til tuiliq-hetta, som har stramming rundt fjeset, og derfor er tilnærmet tørr. Når jeg padlet inn i havna etter rulleøkta var jeg sliten og lett svimmel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar