tirsdag 24. november 2020

Padling

Skansen - Flakk - Skansen. Vær: Svak vind fra SV,  klart, 3 grader C.

I dag hadde jeg igjen muligheten å være ute de lyse timene. Jeg satte ut kajakken ved soloppgang, og padlet vestover fra Skansen. Jeg tenkte at jeg skulle padle lenge, så jeg jobbet med å finne "langtur-tralten". Hvis jeg finner rett tempo og bevegelsesmønster kan jeg få grei fremdrift, og likevel bruke minimalt med energi, slik at jeg kan padle i timevis uten å bli sliten. Ved Høvringen begynte jeg å få taket på det. Jeg holdt stort sett samme tempo frem til Flakk, med noen korte drikke-pauser. Jeg gikk i land for å spise lunsj.



Det ble fort kaldt med pause, så jeg startet tilbaketuren så snart jeg hadde spist. For å få opp varmen i kroppen holdt jeg et høyere tempo frem til Storsteinan. Når jeg hadde blitt god og varm slakket jeg litt på tempoet, men gikk aldri helt tilbake til langtur-modus. 

Jeg rullet utenfor Skansen før jeg padlet i havn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar