mandag 10. juni 2019

Padling

Skansen - Flakk - Skansen. Vær: Lett bris fra VNV, overskyet med litt regn, 12-14 grader C.

Annen pinsedag måtte det bli padling.
I starten av turen kunne jeg godt kjenne at det har blitt litt for lite regelmessig padling i vår til at formen skal være på topp. Det tok en god halvtime før bevegelsene fløt som de skulle.

Jeg var innom Ilsvika akkurat når sightseeing-båten la fra kai.



På turen ut mot Flakk var motbøren merkbar. Temperaturen var perfekt for padling i tørrdrakt uten lue. I løpet av spisepausen på Flakk løyet vinden. Det var nærmest helt vindstille på turen tilbake til Skansen. 
Ved Trolla padlet jeg forbi en mor og en datter som var uti og svømte. De oppførte seg som at vannet holdt flere og tjue grader. Jeg vet at det er rundt ti, så jeg ropte til dem at de var tøffinger. Mora klukklo og sa at de bader mye, så de er vant. Jeg rullet litt ved Trolla-stranda. Siden jeg ikke er like tøff som Trolla-væringene tok jeg på neopren-hetta.

I Brennebukta padlet jeg helt nært en flott hette-måke. Den brydde seg ikke. - Hva slags hekke-måte har en hette-måke? spurte jeg, men den bare ristet på hodet og svømte sin vei.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar