lørdag 17. november 2018

Padling

Skansen - Korsvika - Munkholmen - Skansen. Vær: Lett vind fra SSV, overskyet 6-8 grader C.

Endelig kom jeg meg ut i kajakk igjen. Det var en måned siden sist, så det var virkelig på tide! Jeg hadde gledet meg til å få være ute i dagslys siden jeg stort sett er innendørs på jobb i de lyse timene nå. Det tette skydekket gjorde at det aldri ble helt lyst mens jeg var ute. Likevel ble turen fin.
For andre gangen på kort tid kom jeg i nærkontakt med kystvakta. Det lå et krigsskip ved kaia utenfor pirbadet. 3-4 hundre meter lengre ut lå et annet gråmalt skip. Jeg tenkte at det var best å padle midt imellom siden folka ombord i disse skipene sikkert ikke liker at det kommer skumle svartkledde padlere i hette for nært... Fra det yttre skipet kom det en oransje motorbåt opp mot meg. Den lignet veldig på den båten som tauet inn "Kuling" forrige tirsdag. Båten kjørte helt frem til meg, og mannskapet så ut til å ville ha kontakt. Jeg tok av meg neoprenhetta og lyttet. De ropte at skipet ved kaia var amerikansk, og at befalet ombord var veldig var på sikkerhetsavstand. Derfor ba de meg å padle helt opp mot det yttre skipet, som var kystvakta. Jeg vinket, nikket og adlød.

Når jeg skulle tilbake fra Korsvika bestemte jeg meg for å padle via Munkholmen. Hele turen følte jeg meg i overraskende god padleform, og rulleøktene ved sjøbadet og ved Munkholmen gikk strøkent.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar