søndag 23. september 2018

Søndagspadling

Skansen - Digermulen - Skansen. Vær: VSV frisk bris, overskyet med regnbyger 8 grader C.

Åtte entusiaster møttes på Skansen for litt frisk høstpadling. Vi padlet naturligvis vestover slik at vi fikk motvind utover og medvind hjem. Det var godt å føle på litt friskt vær i fjeset, og bruke litt muskler for og komme frem  mot vinden. Ved Digermulen var det i overkant med motvind for deler av gruppa, så vi fant ut at det var lurest å snu. Vi fikk likevel komme oss litt ut i de skikkelige vindbølgene, og det var muligheter for noen små lykkelige surf-øyeblikk på hjemturen. Gruppa padlet inn i Brennebukta på turen hjem, for å ta matpause på land. Jeg valgte, i likhet med en av de andre padlerne, å padle rett inn til Skansen. Det kreves litt mer klær og utstyr enn det jeg hadde med for å trives med å sitte i ro på land i dette været.
Før vi dro ut hadde jeg skrudd på varme-apparatet i båten, så min private garderobe var god og varm når jeg kom tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar