lørdag 17. februar 2018

Padling

Skansen - Flakk - Skansen. Vær: Svak vind fra SSV, etterhvert lett bris fra ØSØ, Stort sett klart med noen skyer, 0-4 grader C.

Etter en periode med mye jobbing har jeg faktisk vinterferie! Ferien kunne ikke ha startet bedre! En snau desimeter med nysnø, sol, svak vind og hyggelig temperatur, her ligger det tilrette for ute-aktiviteter! Hvis Birgit hadde vært hjemme hadde det nok blitt skitur, men hun er på hyttetur med en veninne, så da be det selvfølgelig en tur på fjorden.

Siden jeg hadde god tid og temperaturen var fin ble det en lengre tur med matpause på land. Nysnøen og sollyset gjorde turen til en fest for øyet! Til pausen på land hadde jeg tatt med en varm jakke, buff og tørre votter. Jeg tok ut sjøsokken ur kajakken og satt i den og spiste.

På hjemturen tenkte jeg at det var ganske lite fugl å se. En skarve skarv, noen aerfugler og en hegre var alt jeg hadde sett foruten en flokk med måker rundt en fiskebåt ved Flakk. Akkurat når jeg hadde tenkt den tanken fløy en havørn ut over vannet foran kajakken. Dette skjedde ved Høvringen, og den mektige rovfuglen la kursen mot Munkholmen.

Kartlink: https://kart.gulesider.no/m/dtmsc






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar