søndag 8. oktober 2017

Søndagspadling

Skansen - Grilstad marina - Skansen. Vær: Svak vind til skiftende bris, overskyet med regnbyger og solgløtt, 9 grader C.

I dag ble det Iqyax og tuiliq på søndagstur. Jeg padlet sammen med gruppa frem til Ringvebukta. Leif og jeg ville fortsette et stykke til når de andre gikk på land. Det var hyggelig å snakke med Leif igjen. Vi ble enige om at vi snart måtte ut på "gubbtur" på kysten igjen. Vi har gode minner sammen om et antall kajakk-turer med telt-overnatting på Trøndelags- og Nordmøre-kysten.

Ved Rotvoll snudde Leif for å rekke å bli med de andre hjem til Skansen. Selv hadde jeg planlagt å spise nista mi på Grilstad marina. Under matpausen trakk jeg på meg fjellduken og spiste niste i regnet.

Jeg hadde ikke kamera eller mobil med i dag, men på hjemturen så jeg en kjent figur ved Ladekaia. Det var Truls som gikk rundt å fotograferte graffiti-kunsten. Når han så at det var jeg som kom padlende tok han dette bildet av meg i min Iqyax:


Jeg ble sittende å snakke en stund med Truls. Han deltok i høststorm-regattaen og jeg var nysgjerrig på hva slags opplevelser den bøy på. Truls kunne fortelle om en tøff og kald seilas med vindstyrker på over 30 knop.

På vei hjem til Skansen fikk jeg små krappe vindbølger mot. Iqyaxen gikk mykt og deilig, og det slo meg at det må være en god båt å padle langtur i. De sjeldne ganger den slår i mot-sjø sier det klafs i stedet for splash, som det sier i kajakkene i hardere materialer.

Tilbake i Skansen seilbåthavn begynte jeg å plukke ut ting fra "Kuling" for å forvandle henne fra bygge-plass til sjøklar seilbåt....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar