onsdag 11. oktober 2017

Seiling

Skansen - Grilstad marina -Skansen. Vær: Skiftende bris, overskyet, 8 grader C.

Jeg måtte ut en liten tur i dag også. Når jeg kom ned til havna var det helt vindstille. Jeg dro ut likevel, og satte seil så snart jeg hadde kommet utenfor moloen. Akkurat i det jeg hadde rullet ut fokken kom en god laber bis fra SØ. Vinden økte mer og mer, og etterhvert gikk sjøen kvit. På det meste tipper jeg vindstyrken lå på liten kuling.

Jeg tok et slag inn mot Grilstad marina, og når jeg nærmet meg løyet vinden til flau vind. Den begynte også å virre mellom sør, sørøst og sørvest. I dag hadd jeg tatt bilen til havna, og jeg skjønte at jeg ikke ville rekke parkeringa dersom jeg gikk i land på Grilstad. Dermed ble det delikat seiling i svake vinder rundt Ladeneset. Når jeg bare hadde en halv nm igjen til havna, blåste det kraftig opp fra SØ igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar