tirsdag 6. september 2016

Padling

Skansen - Trolla - Skansen. Vær: Vindstille, overskyet, en del regn. 16 grader.

I kveld er det meldt storm i Trøndelag. Jeg benyttet det stille været før stormen til å padle en tur.
Kroppen husket godt at det ble litt padling i helgen. Det var gammelsjø fra NØ, så jeg fikk kjørt meg med korrigeringer av kursen kontinuerlig i den kvikke og lettmanøvrerte FREJ. Selv om Atlanticen, som jeg padlet i helgen, også ligger på den lettmanøvrerte siden blant havkajakker ble forskjellen på de to kajakkene påtakelig.
Atlanticen var jo fullastet med turutstyr, og i sittebrønnen er det så god plass at jeg nesten kan sitte i lotus-stilling hvis jeg har lyst. (Litt overdrevet.) I FREJ må jeg sitte med benen nesten strake pga relativt lavt fordekk og litt aggressive lårstøtter. Jeg holdt meg tett på land under hele turen i tilfelle stormen skulle finne på å tjuvstarte i forhold til værmeldinga.



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar