søndag 1. mai 2016

Avplask

Idag er det 1 mai og da ble det "avplask" i Trondheim kajakk-klubb. Det var Leders tale fra klubbhusets balkong, og heising av klubbvimpelen på taket. Dermed var den officielle kajakksesongen åpnet.


46 padlere padlet fra Skansen til Korsvika via kanalen og elva. Når gruppa gikk på land var vi en gjeng som valgte å padle videre til Ringvebukta. Vi stoppet der for litt rulletrening før vi padlet tilbake.
Hittill hadde vi hatt lite vind og strålende sol. Nå tok vinden seg opp, og vi fikk skikkelig trim i motvinden på tilbaketuren. Jeg valgte å bruke Euroåre i dag som forberedelse til teknikkurset jeg skal holde i Pinsehelgen. Min erfaring er at styretak og andre teknikker er lettere å skjønne for padlere når de blir demonstrert med samme type åre som de bruker. På kurset i Pinsa er det mulig at mange av deltakerne bruker Euroåre, og da er det viktig for meg å føle at jeg, som vanligvis bruker grønlandsåre har god kontroll på padling og manøvrering med begge åretypene.




Etter turen samlet vi oss på plenen fremfor klubbhuset for å grille og kose oss sammen i sola. Det var også auksjon på gamle klubb-båter.
Takk til klubben for en fin dag med sosialt samvær, trim og naturopplevelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar