mandag 31. august 2015

Padleglede!

I går deltok jeg i søndagspadlingen til TKK. En stor trivelig padlegjeng tok turen til Ringvebukta og tilbake til Skansen. Lett vind, lettskyet vær, og 17 grader er ikke dårlig.
Tempoet var rolig, så noen av oss benyttet anledningen til å øve manøvrering ved å padle inn i alle små kriker og kroker mellom Korsvika og Ringvebukta.


TKK inntar Ringvebukta.


Vi runder Kjerringbergan. Noen av oss kun en årelengde fra land.


TKK på tur.

Jeg hadde ikke med mat. Dessuten var jeg lysten på litt trim, derfor padlet jeg en kjapp tur til Rotvoll og tilbake imens de andre hadde pause på land. Når vi kom til Østmarkneset på tilbaketuren delte seg gruppa i to. Noen padlet via elven/kanalen tilbake, og noen via Munkholmen. Jeg ble med Munkholmgruppa. 

FREJ er rett og slett herlig å padle! Tverre svinger, akselerasjon og bremsesvinger er fantastisk artig med en så responsiv kajakk, men også de lange rette strekkene til Rotvoll og Munkholmen var en nytelse. Jeg bruker ikke senkekjølen i det hele tatt på turer med så lite vind som det vi hadde i går, og jeg har revurdert hvor avhengig den er av kjølen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar