lørdag 22. august 2015

Godværet fortsetter

I slikt vær som vi har her i Trondheim nå er det naturlig og ta en daglig tur på fjorden. På torsdagen seilte jeg ut i lett til flau vind. Jeg fikk bra sig i Västbrisen, og kom meg over halvveis til Vannvikan. Vinden døde ut, og jeg ble liggende og drive en times tid. Da det ble for varmt i sittebrønnen gikk jeg ned og tørket og vasket ut av kjølsvinet. Når jeg skjønte at det ikke ville bli noe mer vind startet jeg motren og puttret inn til Skansen igjen.

På fredagen fikk jeg med meg min eldste sønn Eirik på Rull&Tull. Han lærte kameratredning, og fikk til cowboyredning på første forsøket! Dermed er alle i familien kvalifiserte spruttrekkbrukere. Mao fritt frem for familieturer i kajakk! :-)

I dag dro jeg ut i seilbåten sammen med en kompis som hjalp meg med monteringen av det nye rulleforstaget. Samtidig med oss dro min kollega og venn Göran ut i sin nydelige mahogny-andunge. Det var null vind inne ved havna,så vi prøvde lengre ut mot Munkholmen med hjelp av min Mercury. Göran har bare padleåre, så han fikk et tau.


Vindstille. To båter og en motor.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar