mandag 27. januar 2020

Padling

Skansen -  Fagerheimbukta - Skansen. Vær: Svak vind fra SØ, lettskyet 1 grad C.

Det burde kanskje stå et utropstegn etter værbeskrivelsen, siden det i det siste stort sett har vært frisk vind fra V, sludd og regn. I dag var første dagen på lenge jeg hadde mulighet til å ta meg fri for å padle, så det passet perfekt med værforandring.

For å ta opp tråden fra forrige innlegg, så passet det meg fint å padle alene i dag, slik at jeg kunne velge mitt eget tempo. Opplevelsen av selve aktiviteten blir for meg ekstra avhengig av muligheten å velge mitt eget tempo når jeg padler så sjelden som jeg har gjort de siste månedene.

Det var litt gammelsjø fra NNØ ute på fjorden. I strømmen fra Nidelva reiste seg bølgene til dobbel størrelse og ble krappere. På østsiden av Lade-neset sørget bølgene for liv langs strandlinja, med bryting,skumming og plasking. Jeg gikk i land for lunsj-pause tett opp til neset nord for Fagerheimbukta slik at jeg fikk litt rolig landning og utsett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar