torsdag 10. oktober 2019

Vem kan segla förutan vind?

Skansen - rett utenfor moloen - Skansen. Vær: Flau vind av skiftende retning, sol, 8 grader C.

I går formiddag var det vindstille. Jeg valgte å gå tur i marka siden det ikke var seilvind. Når jeg begynte å gå etter lunsj trakk det opp en fin lett bris fra SØ. Den økte til laber bris. Hver gang jeg så fjorden var den mørkeblå av en fin, stødig vind.

I dag var det igjen vindstille på formiddagen. Værmeldinga var lignende den i går. Jeg bestemte meg for å ta en tur i båten etter lunsj. Når jeg gikk ned mot havna var det fortfarende stille. Jeg ryddet i båten og gjorde den klar for seiltur. Fortsatt ingen vind. Ut på fjorden og sette seil - ingen vind.


Siden jeg ikke kunne se noen tegn på at vindsituasjonen ville forandre seg rullet jeg inn fokka, tok ned storen og kjørte inn i havn igjen. Dette var første gang jeg kan huske at jeg har dratt ut med "Kuling" uten å seile en meter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar