onsdag 10. oktober 2018

Padling

Skansen - Høvringen - Sjøbadet - Skansen. Vær: Lett vind fra SSV, overskyet med en del regn, 6 grader C.

I går tok jeg meg tid til en padletur på ettermiddagen. Jeg padlet i tuiliq, og trente teknikk og ruller. Når jeg padlet forbi gjestebryggen på vei ut så jeg en nydelig spissgattet havseiler. Jeg padlet frem for å se nærmere på båten og da dukket det opp en mann i cockpit. Jeg spurte om det var en OE 32, og det bekreftet seileren. Jeg ble sittende å snakke om båter, seiling, kajakker og padling en god stund før jeg fortsatte turen vestover.
Ved Høvringen tok jeg på tuiliq-hetta, og begynte med kantsvinger på stabilitetens grense, og ruller. Fra sjøbadet padlet jeg gjennom kanalen tilbake til Skansen. For å få en siste kikk på den linje-lekre havseileren padlet jeg på utsiden av gjestebrygga når jeg skulle inn. Det ble til at jeg fikk enda en prat med eieren av båten. Han er svensk og har seilt fra Stockholms skjærgård. Lofoten og Middelhavet står på ønskelista blant destinasjoner, selv om han virker som at han tar turen som det faller seg.
Han har en flott blogg med fantastiske fotografier: http://staffansandberg.se/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar