søndag 5. november 2017

Ny padle-sesong!

Skansen - Digermulen - Skansen. Vær: Svak vind fra SSV, overskyet med noe lett regn, 3 grader C.

Nå var det to uker siden jeg var på fjorden sist, og tre uker siden jeg padlet! Grunnen til landkrabbe-tilværelsen har vært mye jobb og landbaserte sosiale begivenheter.
Når jeg nå endelig kom meg ut på padling var det fem dager inn i en ny padle-sesong. Klubben vår har loggbok hvor padle-året løper fra 1 November til 31 Oktober. Ergo skrev jeg meg ut som klubb-tur nr 13 og pers. tur nr 1.

Når jeg ikke har padlet på en stund blir jeg opptatt av å vedlikeholde mine tekniske ferdigheter. FREJ ble derfor et naturlig valg for denne turen. Enda en gang ble jeg slått av hvor forbløffende lettmanøvrert denne kajakken er. Det føles nesten som juks når man begynner å øve på sving-teknikker!

Jeg padlet vestover i ly for den lille vinden som var, og fikk dermed en blikkstille fjord å boltre meg i. På vei utover padlet jeg tett på land og nøt synsinntrykkene både over og under vann, samtidig som jeg fikk lagt inn forskjellige sving-teknikker. Hjemover ble det mer målrettet padling et stykke fra land. Jeg avsluttet turen med noen ruller utenfor moloen.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar