tirsdag 14. februar 2017

Klassiker på fjorden

Skansen - Fagerheimbukta - Skansen. Vær: Vindstille, gråvær, 5-6 grader C.

Jeg padlet en tur i min klassiske Nordkapp fra 1970-t. Det er en radikal forskjell på egenskapene til den kajakken i forhold til FREJ som jeg vanligvis padler nå for tiden. FREJ er jo en ekstremt lettmanøvrert kajakk, mens Nordkappen går som på skinner. Det passet meg fint å strekke ut med en retningsstabil kajakk som glir godt i vannet i dag. Jeg holdt et godt turtempo, og nøyt silkeføret og synet av det beroligende grå fjordlandskapet.

Den behagelige temperaturen gjorde matpausen avslappende. Jeg koste meg med å sitte å se på den fine klassiske kajakken mot den vakre bakgrunnen.

Det var mindre behagelig temperatur i vannet. Rulleøkta ved Skansen ble kort. Fire kjappe ruller, og så inn i den varme gode garderoben til kajakk-klubben.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar