mandag 19. oktober 2020

Seiling

 Skansen - fjorden - Skansen. Vær: Lett til frisk bris fra V, lettskyet, 3-4 grader C.

Jeg prøver å få seilt når det passer nå, siden det plutselig kan komme is, snø og minusgrader, slik at jeg får lyst til å pakke inn båten for vinteren.

Turen i dag lignet mye på den på fredagen, men vinden i dag var hakket friskere og mer vestlig enn nordvestlig. Det var kanskje ikke helt like magiske lys-scenerier på fjorden som i fredags, men veldig fint likevel.

Når jeg hadde gjort klar båten og løsnet fortøyningene, slo jeg bryteren på bakk, og satte gassen på halv effekt. Det skjedde ingenting. Jaja, det var en kortvarig glede tenkte jeg , og begynte å undersøke. Jeg hadde tydeligvis glemt å slå av hovedstrømbryteren sist jeg gikk fra båten, slik at når jeg nå trodde at jeg slo den på, slo jeg den i realiteten av. Når jeg virkelig hadde slått den på funket alt perfekt. Puh!

Jeg krysset i lange slag og nærmet meg etterhvert ferge-traséen Flakk-Rørvik. Vinden spaknet, og jeg tenkte at det var best å snu, slik at jeg sikkert kom i havn i god tid til neste avtale. Det tok ikke lang tid før vinden tok seg opp igjen, og jeg fikk herlig slør i god fart tilbake mot Trondheim.














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar