torsdag 8. oktober 2020

El-motor og padling

 Jeg gikk ned til byen med en sekk med padleutstyr på ryggen. Planen var å gå innom "Kuling" for å sjekke hvor langt elektrikeren har kommet med oppkobling av el-motor med utstyr, og siden fortsette til Skansen for å padle en tur.

Når jeg klatret opp i båten så jeg at luka sto åpen. Elektrikeren var der, og holdt på å arbeide med de siste momentene før ferdigstilling. Jeg ble der og hjalp til med det jeg kunne, og plutselig var vi kommet frem til det øyeblikket hvor motoren skulle prøvekjøres! Allting fungerte som det skulle, så da må man kunne erklære den nye el-motoren for innviet! Stas! Neste uke kan "Kuling" bli satt på sjøen igjen. Gleder meg til å prøve både ny motor og nytt seil!


Da var det dags for padling.

Skansen - Trolla - Skansen. Vær: lett bris fra VSV, regn, 10 grader C.


Selv om jeg var opprømt over opplevelsene i seilbåten, var padlinga skikkelig tung i dag. Når jeg hadde padlet meg varm fløt bevegelsene bedre enn i starten, men likevel føltes det som at jeg fikk kjempe for hver meter.

Regnet ble mer og mer intenst, og fjorden ble innhyllet i et vakkert, grått dis. Jeg satte meg som mål å padle frem til Trolla-vassdraget sitt utløp i fjorden. Mandag til tirsdag denne uka var Birgit og jeg på tur til Herbernsdammen, og på turen besøkte vi også Holstdammen og Nydammen. Alle tre er en del av Trolla-vassdraget, så her ble det litt sammenheng i turaktiviteten.

Når jeg nærmet meg Skansen igjen var jeg litt sliten og småkald, så jeg droppet rullinga på denne turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar