torsdag 2. april 2020

Padling

Skansen - Trolla - Skansen. Vær: Lett til laber bris fra V, skiftende skydekke, 2-4 grader C.

I dag ble det en liten ettermiddagstur. Været så uinspirerende ut gjennom kjøkkenvinduet før jeg dro.
I løpet av turen ble det lettere og lettere skydekke. En flott opplevelse var sol og lette snøbyger samtidig.

Når jeg padlet ut i havnebassenget fikk jeg øye på en bitte liten sjøfugl. Det så ut som en liten andunge i størrelse og fasong. (Dvergdykker?) Når jeg nærmet meg dykket den. Jeg satt i ro og ventet tills den dukket opp igjen.

Jeg trives veldig godt i vestgrønlands-kajakken uten padding.


Jeg fulgte opp erfaringene fra sist tur i denne kajakken, og fokuserte på god ergonomi og rolig frekvens. Det ble skikkelig kose-padling, og jeg nøyt sanseinntrykkene i fulle trekk.

Ved stranda i Ilsvika tok jeg noen ruller. Plutselig hørte jeg noen barnestemmer som ropte inne fra stranda: - Engang til! -Gjør det igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar