mandag 30. mars 2020

Padling

HansbakkFjæra - Rotvoll - Hansbakkfjæra. Vær: Lett bris fra SSV, lettskyet, 0-4 grader C.

På denne tiden av året begynner våren å merkes. Men det slår aldri feil - etter noen dager med mildt vær og fuglesang kommer vinteren tilbake for fullt igjen. Her om dagen når jeg vurderte en padletur så det slik ut der kajakken ligger.


Snøbyger med vind opp i frisk bris var ikke det jeg hadde mest lyst til.

I dag var det likevel dags for en liten padletur igjen. Selv om været har blitt litt vennligere ble det real vinterpadling. Tuiliq passer godt i dette været.


Jeg padlet til Grilstad marina og hilste på Bjørn som bor der i båten sin. Han kikket ut ur cockpit-teltet og slo av en prat. Det ble snart kaldt for ham å stå i skjortermene og snakke. Vi sa ha det, og jeg fortsatte til Rotvoll.

Når jeg kom tilbake til stranden tok jeg noen ruller. Atlanticen er forbausende lett og behagelig å rulle til å ha så mye volum i cockpit-området.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar