søndag 22. mars 2020

Søndagspadling

Hansbakkfjæra - Midtsandtangen - Hansbakkfjæra. Vær: Lett bris fra S, overskyet, 0-4 grader C.

Klubbens fellespadlinger er avlyste som følge av koronaviruset. Nytt fra fredagen er at klubbens lokaler er stengt også for privat bruk.

Denne søndagspadlinga ble altså en solotur, og siden jeg ikke har adgang til garderoben bestemte jeg meg for å gjøre alt annerledes og få litt variasjon. Jeg fant frem, og monterte min delbare Atlantic. Den la jeg på biltaket og kjørte den ned til Hansbakkfjæra hvor det er parkering rett ved stranden.
Derfra padlet jeg østover. Turene fra Skansen går veldig sjelden lengre øst enn Hansbakkfjæra, så dette føltes som en god avveksling.


Atlanticen har jeg ikke padlet siden i sommer, så det føltes også nytt og friskt. I forhold til Vestgrønlands-kajakken er den mye mere romslig i cockpit, og den føles som at den flyter mer oppå vannet, og reagerer derfor mye mer på alle småbølger. Den er også mye mer lettmanøvrert.

På vei østover padlet jeg nært land, inn i alle viker og bukter. På Midtsandtangen tok jeg matpause på land.



Tilbaketuren ble mer målrettet. Ved Torp så jeg en oter som svømte utover og dykket ned i sjøen. Den kom opp igjen med en fisk som den knasket på. Jeg lot kajakken skli langsomt nærmere. Så lenge den spiste enset den meg ikke, så jeg kom ganske nært. Når måltidet var over ble den var meg og forsvant ned i sjøen.

Når jeg hadde passert Vikhammaren så jeg tre kajakk-padlere komme padlende flere hundre meter utenfor Saksvikodden i østlig retning.

Det ble en fin tur, selv om det ville ha vært hyggeligere å padle sammen med klubb-kamerater.

Kartlink: https://kart.gulesider.no/m/lUyoQ


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar