fredag 5. juli 2019

Padling

Skansen - Ilsvika - Skansen. Vær: Lett bris fra V, overskyet 8 grader C.

Jeg hadde avtalt å møte Per på Skansen for å delta i klubbens "Rull&Tull", og prøve hans selvbygde vestgrønlandskajakk. Kajakken er veldig vakker og fremstår som ny. Per er omtrent like stor som jeg, så kajakken passet meg perfekt! Den satt tett på kroppen og føltes livlig å padle. Mindre initial-stabilitet enn kajakkene jeg har padlet i det siste. Det skulle fullt utslag på hoftevrikken til før sekundær-stabiliteten gjorde seg gjeldende.
Den føltes liten, nett og veldig lettpadlet. Manøvrerbarheten var ikke dårlig med tanke på at kajakken har rett kjøllinje.

Deilig å padle en lett liten duk- og spantkajakk igjen! Per har litt trøbbel med armene, og ingen møtte opp til Rull&tull, så det ble solotur på meg. Jeg rullet litt, men redningene får vente tills vi er flere sammen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar