onsdag 26. desember 2018

Padling

Skansen - Storsteinan - Skansen. Vær: Vindstille, regn, 5 grader C.

Nå har det vært innendørs julefeiring i to dager, da melder seg behovet for frisk luft. Yr meldte laber bris fra NV, så jeg forventet frisk motvindspadling vestover og bølger. Når jeg ga meg ut var det stort sett vindstille unntatt en og annen liten trekk fra SSV. Det var herlig å komme ut i kajakk igjen, og jeg nøyt aktiviteten. Jeg fant en god rytme i et moderat tur-tempo.

En gråhegre satt og poserte for meg når jeg passerte henne litt nærmere enn det som pleier å bli akseptert. Når jeg hadde passert fløy hun over hodet mitt, og satte seg noen hundre meter lengre frem, slik at jeg fikk passere henne på nytt. Hun gjorde seg fin, og strakte på sin lange, smekre hals.

Kort tid etter at jeg hadde snudd møtte jeg Jorulf. Han hadde padlet lille julaften og gått på ski på julaften. Likevel syntes han at det hadde blitt nok stillesitting og mat i jula så langt. Jeg padlet videre hjemover, og etter litt møtte jeg Leif også. - Du er ute og padler som vanlig? sa jeg. - Nå, det er ikke så vanlig nå lenger, sa Leif, -Jeg padlet hverken i går eller i dagen før. Ellers kunne han melde at armen var bedre. Det gjorde nesten ikke vondt når han hadde padlet noen kilometer....

Ved Trolla-stranda ble det litt rulling. Jeg beholdt tuiliq-hetta på etter rullinga, og padlet strake veien inn til bølgebryteren ved fyret. Der ble det enda en rulleøkt før jeg padlet inn.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar