mandag 10. desember 2018

Padling

Skansen - Storsteinan - Skansen. Vær: Lett bris fra VNV, overskyet med noen lette regnbyger, 2 grader C.

Denne uken har jeg mye mindre jobbing, så jeg syntes det var en god ting å starte uka med en padletur. Jeg padlet vestover via Ilsvika.


Det var en del skipstrafikk på fjorden, og ved kaia nærmest Ilsvika lå en lastebåt og losset sin last med gravemaskin.


Når jeg kom til Trolla hadde det flødd såpass at jeg greide å komme inn i det lille bassenget rett før bruket.


Fra Høvringen og utover var det litt vind og bølger fra VNV. Etter Digermulen var det merkbar motvind frem til Storsteinan. Når jeg snudde var bølgene likevel ikke så store at det ble noe særlig surf å tale om, men deilig padling læll! 


På turen hjem fikk jeg gjort dagens gode gjerning ved å plukke opp noen plastleker som hadde forvillet seg ut på sjøen, og levert dem tilbake til barnehagebarna i Ilsvika.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar