søndag 15. oktober 2017

Søndagspadling

Skansen - Ringvebukta - Skansen. Vær: Svak vind fra SSV, regn, 8-10 grader C.

20 padlere padlet mot Ringvebukta i dag. Jeg var sent ute fordi jeg fikk punktering på sykkelen og måtte gå mesteparten av veien ned til havna. Gruppa padlet avgårde akkurat i det jeg nærmet meg, så jeg fikk bruke første minuttene på å ta igjen dem. At alle forberedelser og starten på turen var under tidspress gjorde at jeg hadde en spesiell energi og rastløshet i padlinga på denne turen. Likevel fikk jeg god flyt i slalomløypa under cruiseskipkaia.

Jeg har vant meg ved høst-temperaturene nå, så jeg hadde med meg gode klær til pausen på land. Vi hadde det veldig hyggelig sammen der vi satt i duskregnet og spiste niste.

Før hjemturen pakket jeg ned lua, og iførte meg neopren-hette. Imens gruppa gjorde seg klar for hjemtur, drev jeg med rulling og manøvrering. Vi var en gjeng på fire-fem padlere som brukte hele turen fra Ringvebukta til Korsvika på manøvrering i alle kriker og kroker langs land. Hele gruppa padlet via elva/kanalen til Skansen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar