lørdag 7. oktober 2017

Padling

Skansen - Klemetsaunet - Skansen. Vær: Lett til laber bris fra SV, overskyet med regn, noen solgløtt, 7 grader C.

Jeg følte at jeg måtte ut å bevege meg i friskluft. Som vanlig responderte jeg med padling. Når jeg skulle sykle ned til havna hølj-regnet det, så jeg krøp i ull-undertøy allerede her hjemme, og pakket meg inn i regntøy utenpå.
Nede i seilbåten kunne jeg ikke la være å gjøre litt monterings-arbeid før jeg dro på meg tørrdrakta.

Jeg snirklet langs land inn i Ilsvika og fortsatte tett på land helt frem til Klemetsaunet. Periodevis var motvinden merkbar, og da følte jeg at jeg muligvis hadde et litt for tynt lag under tørrdrakta. Det var i hvert fall ikke aktuelt å sette seg på land å spise. Fjellduken var med, men jeg burde hatt noe varmere å ta på overkroppen ved pause på land. I stedet for å fortsette til Flakk og ta lunsj der, padlet jeg tilbake og spiste lunsjen i seilbåten. Jeg startet varme-apparatet og gjorde enda litt monterings-arbeid. Nå er "Kuling" straks seilklar igjen!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar