lørdag 29. april 2017

Seiling!

Skansen - Lade molo - Munkholmens østside - Skansen. Vær: Lett til laber bris fra NØ, sol, 6-8 grader C.
I går var jeg nede ved båten for å kikke på rullefokk-problemet.
Jeg fant ut hva som gjorde at rullesystemet ikke ville fungere med det nye seilet mitt. Forliket på seilet er kortere enn på de seilene jeg har brukt før, og det fører til at vinkelen på fallet blir feil slik at fallet vil vikle seg rundt forstagsprofilen når jeg skal rulle ut seilet. For å løse dette problemet prøvde jeg å heise seilet helt opp, og feste det med en forlengnings-line i rullen. Etter det funket alt helt uproblematisk.
Det gikk jo fort og lett! Da ble det tid for en liten testseilas før jeg skulle på jobb. Dieselmotoren startet på første forsøk, manøvreringa ut av havna gikk strøkent, og seil-håndteringa føltes enkel.

Det ble en herlig liten mini-seilas på fjorden i nydelig vær!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar