søndag 16. april 2017

Dieselfilter og padling

I dag tidlig beveget jeg meg litt utenfor komfortsonen min. Jeg skiftet dieselfilter på den lille Yanmar-maskinen som står i "Kuling". Det innebar også at jeg måtte lufte drivstoff-systemet før jeg kunne prøvekjøre motoren. Det ble mye søl, men gikk ellers lettere enn jeg hadde forestilt meg. Når jeg nå er ferdig med både montering av varme-apparat, og klargjøring av motoren, betyr det at båten faktisk er klar for en ny sesong!


Ny gjennomføring i det 20mm(!)tykke akterspeilet

Neste prosjekt denne dagen var forberedelser til teknikkurset jeg skal holde for kajakk-klubben neste helg. Det var lenge siden jeg padlet med euro-åre, og jeg bør ha litt overskudd på øvelsene som skal demonstreres i løpet av kurset. Jeg krøp i tørrdrakta og padlet ut for å prøve ut svinger, sculling og støttetak. Det føltes trygt og kontrollert, så jeg rakk en liten lunsj-pause før klubbens søndags-padlere kom.
Søndagsturen gikk som vanlig til Ringvbukta og tilbake. Hyggelig tur i sol og kjølig østavind. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar