tirsdag 14. mars 2017

Padling

Skansen - Flakk - Skansen. Vær: Lett bris til liten kuling fra SV dreiende til VNV, Regnbyger, noen solgløtt, 4 grader C.

Jeg tok meg tid til en litt lengre tur i dag. Det lå an til en hard motvindsøkt vestover, siden værvarselet var opp i liten storm på kysten, men bare bris her inne i fjorden. Erfaringen forteller at vestavinden fort kan bli langt kraftigere enn det som meldes når det er mye av den på kysten.
Derfor var det en positiv overraskelse at hele turen frem til Flakk foregikk i lett fralandsvind, med unntak av siste strekket frem til Campingen hvor det blåste laber bris rett imot.






På Flakk tok jeg pause på land, og spiste litt niste. Værmeldinga som hadde lovt sol og 8 grader slo ikke helt til. Fjellduken var god å ha.




Hjemturen startet med lett vind.


Plutselig, når jeg befant meg mellom StOlavsspranget og Digermulen begynnte det å blåse frisk bris fra VNV men noen drag godt opp i kuling styrke. Bølgene bygde seg etterhvert så store at jeg fikk noen skikkelig gode surfer på tur innover.


Legre inn mot havna var det smulere farvann. Før jeg gikk i land tok jeg en rulleøkt.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar