tirsdag 7. mars 2017

Kajakkmekking og fotografering

Skansen - Nidelva - Skansen. Vær: Lett bris fra ØSØ, strålende sol, -5 grader C.

Jeg hadde en avtale med fotoknoff.no på bryggen mellom Bakke bru og Gamle bybro kl 11 i dag. Sven-Erik Knoff har et oppdrag for Trondheim kommune som går på temaet mennesker og tre, og i den forbindelse var han interessert i å fotografere meg i min stripbyggde trekajakk FREJ.

Det ble en annerledes padletur og et trivelig møte med en dyktig fotograf. Det skal bli spennende å se bildene!

Før jeg padlet avgårde til avtalen rakk jeg en liten økt med mekking. Jeg monterte dekksrigg foran sittebrønn på Iqyaxen. Riggen består av strømptau av hamp som jeg har badet i kokt linolje og hengt til tørk og strekking ved å henge en tung jerngryte i tauet. Nå har jeg fått på plass to paralelle tau som løper gjennom fire strammeklosser av eik. Strammeklossene er også blitt badet i kokt linolje og tørket.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar