søndag 5. februar 2017

Hyggelig padling med redningsøkt

Skansen - Ravnkloa - Ilsvika - Skansen. Vær: Svak vind fra ØSØ, sol, -2 til 0 grader C.

I dag hadde jeg en padleavtale med et veldig trivelig par som Birgit og jeg møtte i et middags-sellskap forrige helg. De har egne kajakker og har padlet litt på Jonsvatnet, og nå hadde de lyst å prøve seg på litt vinterpadling på fjorden.
Jeg tok med tørrdrakter til dem, og med det fantastiske været vi fikk lå det tilrette for trygg padling.

Vi padlet motstrøm i kanalen frem til Ravnkloa. Både Katrine og Mark virket trygge i kajakkene sine, og det føltes uproblematisk å ta turen ut gjennom Ravnkloløpet og ut i fjorden. Birgit holdt seg på tørre land og fikk til litt foto-dokumentasjon.









Forrige helg når vi avtalte tur var det temperaturer godt på pluss-siden, og da antydet jeg at de kunne få prøve seg på kameratredning. Nå, når temperaturen var lavere ville jeg ikke at de skulle føle seg presset til å prøve det. Katrine var likevel bestemt på at hun hadde lyst å prøve når vi kom inn i Ilsvika. Der tok vi en økt hvor jeg demonstrerte rulle og egenredning, og Katrine veltet seg rundt og ble kameratreddet av både meg og Mark. Etterpå padlet vi tilbake til skansen. Alle tre var enige om at vi hadde hatt en veldig hyggelig tur.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar