torsdag 23. februar 2017

Padling Langs Inderøya

Stornesørin - Vangshylla. Vær: Skiftende vind, først 10-12 m/sek fra V, senere lett bris fra N, delvis skyet,snøbyger, perioder med sol. -3 til -5 grader C.

Jeg tok med meg kajakken til Inderøy for å padle tur sammen med min gode venn Lars Ove. Vi møttes ved Vangshylla havn for å parkere bilen min der. Kajakker og utstyr ble siden transportert i Lars Ove sin bil til Stornesørin hvor vi satte ut kajakkene og startet turen.



Etter å ha studert værmeldinga kvelden før var jeg innstilt på en grei tur i rolig vær og sol, kanskje noe tilskyende i slutten av turen. De første 10 minuttene av turen svarte til forventningene, men siden blåste det kraftig opp fra vest. På kort tid hadde vi sjø som gikk kvit, og snø og haglbyger rett imot. Det kostet krefter å få fremdrift i denne motvinden, og etterhvert bestemte vi oss for å ta en pause for å se om vinden løyet. Hvis den ikke gjorde det måtte vi lempe på planen og padle medvind tilbake til utgangspunktet.







Heldigvis løyet vinden, og vi kunne fortsette som planlagt. Vi padlet gjennom et nydelig område, og fikk oppleve alt fra tett snøvær til blank fjord og solskinn. Havørnens nærvær gir en ekstra dimensjon til naturopplevelsen.







Kartlink: https://kart.gulesider.no/m/iRLKl


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar