lørdag 8. oktober 2016

Ufrivillig velt!

Skansen - Østmarkneset - Skansen. Vær: lett til laber bris fra ØSØ, strålende sol 8-10 grader.

Seilinga i går ga mersmak, men jeg må få gjort noe med startmotoren før jeg kan dra ut igjen. Derfor ble det padling i dag. Jeg hadde håpet på skikkelig bølgepadling, siden vinden kom fra NØ. Det var skuffende lite sjø når jeg padlet ut. Betongpålene under cruiseskipkaia er en fin slalåmløype for teknikktrening i havkajakk. Som vanlig padlet jeg løypa, og i andre svingen kom det en bølge som overrasket meg slik at jeg tok overbalanse. Pga åras plassering rakk jeg ikke noe støttetak, så jeg gikk helt rundt. Jeg rullet meg rolig opp på den siden jeg hadde best plass i forhold til pålen, og padlet videre i løypa.

Jeg har jo for vane å rulle på hver tur jeg padler. Da tar jeg på neoprenhette først. Den tar jeg også på ved surf og lek og øvelser hvor jeg regner kjangsen for et velt for stor. Dette var første gang på årevis som jeg fikk et ufrivillig velt i en situasjon jeg overhodet ikke regnet med det, og når jeg tenkte meg om var det veldig positivt at jeg reagerte som jeg gjorde. Jeg hadde fjell-lue og solbriller på. De satt fint på når jeg kom opp, og jeg rakk ikke å føle noe ubehag.

Fornøyd padlet jeg videre mot elveutløpet. Der fikk jeg øye på Bjørn komme seilende i sin Moody 45. Jeg padlet ham i møte og hilste på nært hold.



Jeg padlet videre ut til Østmarkneset. Når jeg bestemte meg for å snu hadde vind og bølger økt såpass at jeg fikk riktig så gode surfe-forhold på vei tilbake.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar