mandag 3. august 2015

Fjordseilas


Seiling er massasje for sjelen! I dag viet jeg hele dagen til fjord og seiling. Jeg dro ut på formiddagen i sol og flau vind fra NNØ. Godfølelsen innfant seg helt fra starten, og det ble finarbeid med skjøter og ror for å båten å gli avgårde. Det fantes ikke noe som het rastløshet eller utålmodighet. Planen for seilasen var helt åpen. Jeg hadde ikke  en gang bestemt meg for hvorvidt jeg skulle dra hjem samme dag eller overnatte.
På et infall kontaktet jeg sønnen min og spurte om han hadde lyst å seile litt. I tilfelle kunne jeg plukke ham opp i Grilstad marina. Han bet på, og dermed fikk jeg legge til i denne nye havna for første gang. Det var et flott anlegg, og både båtfolk og turgåere koste seg i godværet i det maritime miljøet. Når Eirik kom tok vi kaffe og bolle i sittebrønnen før vi seilet ut på fjorden. Det kan virke som at Eirik har med seg god bør når han kommer ombord i "Pärlan". Nå hadde vinden økt på til anslagsvis 6-7 m/sek. Dette er optimale forhold for Västbrisen med full seilføring. Vi krysset noen lange herlige slag opp mot Tautra. Middagen skulle nytes i Skansen seilbåthavn ble det bestemt. Derfor sløret vi hjemover før sulten ble merkbar. En herlig dag ble avsluttet med middag i sittebrønnen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar