søndag 23. august 2015

Familiepadling

I dag dro Birgit, Simon og jeg på padletur fra Vikhammar til Midtsandan og tilbake. Vi begynner å venne oss til varme, sol og lite vind. Likevel føltes det som en unik opplevelse å padle ut på Trondheimsfjorden i badebukse og t-skjorte.


Birgit og Simon klare for tur.

Vi padlet rolig langs land, og tok oss tid til å studere livet på havbunnen underveis. På veien passerte vi Torp ridesenter. Birgit fikk muligheten å se hestene og ridebanen hun kjenner så godt, ur et nytt perspektiv. 


Trivelig med familietur.


På hjemveien padlet vi via Sandskjæret og lengre fra land.

Selv om vi holdt et moderat tempo og hadde lite klær på, ble det så varmt i kajakkene at vi tok et strandhogg for å kjøle oss av i sjøen på veien hjem.


Egen strand!


Nordkapp HM.


Simon manner seg opp til bad.

Det var luksus å få få oppleve Trondheimsfjorden på denne måten, og ekstra artig for meg å få oppleve det sammen med familien. 

Min gamle klassiske Nordkapp HM var det lenge siden jeg brukte, og den ga meg en god padlefølelse når jeg nå tok den frem igjen. Det er en slank, lettdrevet kajakk med høy retningsstabilitet. Følelsen av klassisk stil er påtakelig når man sitter i den. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar