søndag 2. oktober 2022

Søndagspadling

 Skansen - Grilstad marina - Skansen. Vær: Flau vind fra SSØ, skyet med noen solgløtt, 11 grader C.

Vi var sju padlere som padlet ut på fjorden på silkeføre. Etter en veldig hyggelig matpause ved Ladekaia, fortsatte jeg østover, imens gruppa padlet tilbake til Skansen. Jeg følte behov for å strekke ut litt i nykajakken, og føle på hvordan det var å sitte og padle et lengre strekk med en viss intensitet i Q-boaten. 

Det gikk veldig bra. Hvis man skjerper seg trenger man ikke senkekjølen ved padling på flatt vann og vindstille. I forhold til Atlanticen føles denne båten som at hun skjærer mer gjennom vannet, og det er ingen tendenser til at hun setter seg ved det som jeg definerer som intensiv turfart. Ved minste kniks med hofta, eller sveip med åra skjærer båten ut til siden i en pen bue. Så lenge dette ikke skjer utilsiktet, er det jo en flott ressurs for rask manøvrering. Jeg prøvde å padle med senkekjølen helt nede noen korte strekk. Da går hun som et tog på skinner. 

HERLIG KAJAKK!









I dagene mellom Rangøy-treffet og søndagspadlinga har jeg byttet strikken i dekksriggen, og boltet fast setet. Det ble en liten foto-session i forbindelse med mekkinga:










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar