lørdag 3. april 2021

Padling

 Skansen - Trolla - Skansen. Vær: 9-16 m/sek fra V, overskyet med noen regnbyger, 6 grader C. 

Det fortsetter å blåse friskt fra V, og de siste dagene har det vært en del regn, snø, og hagl i tillegg. I dag tok jeg frem tuiliqen igjen, og den var virkelig god å ha i dette været. Man blir jo fort litt varm i dette antrekket, men både padlinga, og spesielt rullinga, er langt mer komfortabel enn når jeg bruker vest og trekk utenpå tørrdrakta. 

Værmeldinga gikk ut på vind fra V, dreiende på SV, så jeg ble overrasket over å få kraftig vind, og saftige bølger allerede i Brennebukta. Bølgene var mindre, men spissere enn på turene tidligere i uka, og vindkastene var voldsommere. Jeg kom meg fint frem til Trolla, selv om det tidvis var smått med fremdriften. På turen tilbake var det lett å få surf på de små, spisse bølgene, men de var for små for å gi det store kicket. Rullinga i Ilsvika var rene kosen i den gode, varme tuiliqen. Takk til inuittene som fant opp dette geniale selskinnsplagget, og takk til Brooks som lager en suveren kopi i neopren!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar