fredag 16. april 2021

Båtmekking og padling

 Skansen - Korsvika - Skansen. Vær: Lett til laber bris fra ØSØ, strålende sol, 8 grader C.

Herlig vårvær! Etter lunsj innvilget jeg meg litt sjøliv. Jeg gikk ned til havna med en sekk med padletøy. Før jeg padlet forberedte jeg maling av dekket på "Kuling". Det er meldt sol og greie temperaturer hele helgen, så nå gjelder det å benytte anledningen. Jeg vasket dekket grundig med ferskvann, og så dro jeg ut og padlet imens dekket tørket.

I dag hadde jeg vest og trekk i stedet for tuiliq. Det var herlig å padle østover i sol og  mange plussgrader. Jeg padlet ikke lengre enn til Korsvika i dag, siden planen var å rekke litt maskerings-arbeid før middag. 


Tilbaketuren gikk opp elva, og kanalen bort til Ravnkloa. Jeg padlet ut Ravnklo-løpet, og tok noen ruller på utsiden av moloen ved Skansen. Det begynner å gå greit å rulle uten tuiliq nå. Vanntemperaturen virker høyere enn sist tur.

Tilbake i båten tok jeg fatt på maskeringstapen. Jeg tørket av med rødsprit før jeg festet tapen. Det tar sin tid, men jeg ble ferdig med kahytt og brigdedeck. Hvis jeg gjør meg ferdig med skarndekk og fordekk i morgen kan jeg male på søndag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar