tirsdag 30. mars 2021

Padling

 Skansen - Trolla - Skansen. Vær: VNV 8-14 m/sek, skiftende skydekke, 6-8 grader C.

Formiddagen ble brukt på båtmekking. Etter lunsj ga jeg meg ut på padling. Jeg hadde regnet med å få ly for vinden hvis jeg padlet langs land fra Ilsvika til Brennebukta, men vinden vred langs land slik at jeg fikk kraftig motvind hele veien frem til Trolla.




Jeg fant ly, og fikk en pust i bakken lengst nord i Brennebukta.


Det var herlig med litt bølgepadling. På tur tilbake fra Trolla merket jeg at bølgene var ganske lange og seige, slik at det ble vanskelig å få surf. Jeg fikk likevel treff på noen bølger som var litt mer toppete enn gjennomsnittet. 




For å få mest mulig ut av medvind og bølger skrådde jeg rett ned mot fyret ved innløpet til Skansen fra Høvringen, i stedet for å padle langs land. Siste strekket inn mot Skansen var bølgene spissere, og derfor lettere å surfe på. En herlig padletur!

"Kuling" får ligge i ro i havna i påskeferien, dels på grunn av at koronaregimet fraråder å besøke gjestehavner i andre kommuner enn den du bor i, og dels på grunn av elendig værmelding. Jeg benytter anledningen til å oppgradere og mekke i stedet. Rorkulten er hjemme i kjelleren til lakking, le-duker er montert, og lensepumpe og lanterner blir oppgradert med nye ledninger og slanger.


Nye leduker



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar