torsdag 26. november 2020

Padling og vinterforberedelser

Skansen - Storsteinan - Skansen. Vær: Lett bris fra SV, skiftende vær med noe regn, 3-5 grader C. 

I dag ble padleturen preget av litt høyere tempo, og mer manøvrering enn sist, da det dreide seg mest om langtur-teknikk. Under tuiliqen hadde jeg i dag tørrbukse og tørrtopp, i stedet for den utslitte tørrdrakta. Jeg kunne tydelig merke at toppen er i et enklere, tettere materiale enn drakta. Jeg var våt på overkroppen allerede ved Høvringen.

Vakre vyer, Hegre og ærfugl. Som vanlig ble turen en god opplevelse.

Ved Trolla-stranda tok jeg en rulle-økt. Kombinasjonen vått ullundertøy, og kulden fra vannet som merktes gjennom tuiliqen, ga motivasjon til å holde et bra tempo resten av turen. Unntaket var en skravle-pause ved øvelses-anlegget ved Høvringen. Ulf ropte på meg, og kom ned for å slå av en prat.

Når jeg hadde skiftet og spist syntes jeg temperatur og vindforhold var gunstige for å montere ned seilene til "Kuling".



Naken rigg, da er det klart for å trekke på vinter-presenningen. Seilene ble provisorisk stuet inn i båten. I morgen tar jeg en tur med bilen for å hente de hjem til vinterlagring.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar