søndag 12. januar 2020

Padletempo

Skansen - Storsteinan - Skansen. Vær: Laber bris fra SV, skiftende skydekke, 1 grad C.

De seneste søndagspadlingene jeg har vært med på har gått i et tempo som passer meg perfekt. God fremdrift, men ikke så fort at det ligner på trening.
I dag var det to nybegynnere med. Tempoet ble naturlig nok lavt. Når vi skjønte hvor tempoet til de ferske lå, begynte vi andre å øve litt teknikk og padle litt i sirkler. Etterhvert delte vi gruppa i to. Frode padlet i lag med de to nybegynnerne, og vi andre padlet til Digermulen i et høyere tempo. Andreas og Jorulf er begge spreke karer, og de satte opp et tempo som ikke jeg kunne bli med på. Jeg la meg rett bak Leiv og snyltet på hans padling.
I dag når jeg skulle kle meg for padling fant jeg ikke neopren-sokkene eller crocsene mine i tørkerommet. Det betydde at jeg måtte padle, og enda verre- gå med bare tørrdraktføttene. Av denne grunn var jeg ikke interessert i å gå i land for å ta mat-pause.

Vi hadde avtalt at de to gruppene skulle møtes for lunsj-pause i Brennebukta. Derfor valgte de andre i min gruppe å snu ved Digermulen. Jeg sa at jeg ville padle et stykke til, fordi jeg ikke skulle i land å spise likevel. Leiv ble med meg, og vi var begge enige om at tempoet skulle være lavere enn det vi holdt på vei til Digermulen. Fra Trolla og vestover var det litt vindbølger, så på tilbaketuren var det mulig å surfe litt.
Når vi kom til Brennebukta var de andre i ferd med å sette ut kajakkene. Perfekt timing!
Sammen padlet vi inn mot Skansen i skumringa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar