søndag 10. mars 2019

Tre rustne menn

Skansen - Rotvoll - Skansen. Vær: Lett vind fra Ø, delvis skyet, -4 grader C.

Når min venn Trond fylte 60 i september fikk han et gavekort av Birgit og meg på To Rom og Kjøkken her i Trondheim. Gaven inkluderte overnatting hos oss for ham og hans fru Synnøve. I går gikk vi skitur sammen alle fire før restaurant-middagen, og i dag skulle jeg på padling sammen med Trond. Om en måned skal Trond gi seg ut på langpadling sammen med Leif og Arne. De skal padle hele Norges kyst fra sør til nord. Prosjektet kaller de "Tre rustne menn". trerustnemenn.com

Padleturen i dag brukte de til å padle sammen og snakke om turen. Etterpå skulle de ha planleggingsmøte. Alle tre er spreke og sterke padlere, og jeg kjente at det er helt greit å ikke skulle være med på turen. Marsjfarten blir sikkert en del høyere enn det jeg ville trives med. Trond og Leif slo av en prat med en kjenning som sto på svaberget på Østmarktangen. Jeg rullet litt imens. Arne prøvde Gopro-kameraet som blir med på turen. https://photos.google.com/photo/AF1QipMYNnfTUgL67oSvRsO-h9xH-33Aioh12EQhTj7e



"Tre rustne menn"

2 kommentarer:

  1. Vi skal nok ned i et mer badagelig tempo på turen. På korte turer på fjorden må det gunnes på litt for å få litt trening.-) Takk for en fin tur, og oppvisning i hvordan det egentlig skal rulles i en kajakk:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk selv for fin tur! Jeg regner med at dere padler litt roligere når dere skal padle 8-10 timer på en dag, men jeg ville nok likevel blitt en liten sinke i sammenhengen... Gleder meg til følge med på oppdateringene!

      Slett