mandag 4. mars 2019

Padling

Skansen - Ladehammeren - Skansen. Vær: Laber til frisk bris fra ØNØ, sol -1 grader C.

I dag gikk jeg til Skansen etter jobb for å rydde i båten, slik at det skal bli bedre arbeidsforhold ved montering av alle systemer rundt el-motoren. Jeg fant ut at det beste var å montere seilene slik at de ikke ligger i veien. Mens jeg drev på kom sola frem. Skikkelig vårstemning med sol og seil på båten! Men kaldt.

Padleutstyret fikk bli med til Skansen i tilfelle det ble tid for en tur. Med vind fra ØNØ måtte jeg bare ut! Sol og bølger!


Det var skikkelig humpete bort til elva. Det nærmet seg fjære sjø, og elve-strømmen hadde god fart. Bølgene reiste seg til dobbel høyde og brøyt på toppene i møte med strømmen. Jeg prøvde en surf. Første gangen jeg tok av fikk jeg en kryssende bølge inn fra siden, og det hele føltes bare nesten kontrollert. Rett etterpå havnet jeg opp i en serie med bølger som var de største og bratteste jeg har opplevd. Siden jeg var alene valgte jeg å avbryte etter en runde innover. Tilbaketuren til Skansen ble fantastisk! Surf inn mot Pirbadet i motlys fra lav sol. Spruten rundt baugen ble til gull og sølv i lyset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar