mandag 28. mai 2018

Padling

Skansen - Grilstad marina - Skansen. Vær: Vindstille, noen trekk av flau vind fra forskjellige retninger, overskyet 18-22 grader.

Jeg burde vel ha klippet gresset, men..... det er lettere å smette inn litt gressklipping i hverdagen enn en hel padletur. Nå har vi den vanskelige tiden med stooor forskjell mellom luft- og vanntemperatur. Som ansvarlig havpadler bør en jo kle seg etter vanntemperaturen. Jeg fant et kompromiss bestående av padle-t-skjorte og neopren Long John.

Min gamle Nordkapp inspirerer til litt høyere marsj-fart enn jeg pleier å holde i de andre kajakkene mine, så det ble en viss intensitet i aktiviteten frem til Grilstad. Jeg var god og varm når jeg gikk i land i havna for å spise niste. Bjørns båt sto åpen, så jeg banket på og ropet, men han var ikke der. Jeg hadde lyst å snakke med ham siden jeg vet at han har grunnstøtt ganske alvorlig med den flotte Moody 45:en sin. Jeg traff Marit som bor i Bjørns andre båt "Frøyvær". Jeg snakket litt med henne før jeg padlet videre rundt havna. På vei gjennom kanalen fikk jeg øye på Bjørn som var på fottur langs bryggene. Vi slo av en prat, og jeg ble oppdatert om uhellet med båten. Det var godt å se at Bjørn var sitt vanlige, sindige jeg, og å høre at han hadde planer om å kose seg på tur med Frøyvær.

Hjemturen var flott, men også hardt arbeid. Jeg hadde vanskelig for å roe ned tempoet såpass at det ble kosetur. Nå minte det mer om mosjons- eller nesten trenings-padling. Jaja, det er jo riktig kajakk når en først skal drive på slik...


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar